zaterdag 21 juni 2008

Serj en herrie op zolder


Serj Tankian, politiek bewust Armeniër en bovenal zanger van de, meer dan geweldige, metalheads van System of a Down komt naar Tilburg.

Yes, een grootheid hier in de achtertuin! Op 26 augustus speelt hij in 013. Solo weliswaar, zonder zijn maten van SOAD. Maar toch, hij komt!

Wat heb ik zijn muziek vaak gehoord. Voor zoonlief, fanatiek drummer, bestond lange tijd maar één band. Drie keer raden welke dat was?
Alles moest en zou hij van deze jongens hebben. Cd's, als het kon ook nog een singeltje en hadden ze dan echt geen dvd's? Ik zie het gezicht van mijn moeder nog toen het cd-tje dat Koen kreeg voor sinterklaas in de speler verdween. Hij had een een grijns van oor tot oor. Zij niet en de buren waren in ieder geval ook weer wakker uit hun winterslaap.
Wat een power, wat een energie en bovendien wat een drummer. 'Zou ik ooit zo goed worden? Hoeveel zou die oefenen?' En weg was ie, naar zolder om te proberen de fills (drumpatronen) van John Dolmayan mee te spelen.

Maar liefdes gaan over en ebben weg. Ook deze. De talloze t-shirt zijn verwassen en de metal van SOAD hoor ik nog maar zelden uit de boxen knallen. Op mijn voorstel om samen naar 013 te gaan en nog een keer te genieten van deze geniale wereldverbeteraar werd wat meewarig gereageerd. 'Voor mij hoeft dat niet hoor'.

Stiekem toch maar die kaartjes gekocht. Spijt is voor later.
Want al speelt Tankian vooral materiaal van zijn soloplaat Elect the dead, natuurlijk komen ook de oude 'System' krakers voorbij. En eigenlijk kan ik nu al niet wachten op het moment dat de klanken van Chop Suey of Radio/Video door 013 knallen.



(Video van Chop Suey, bron: You Tube)


Wedden dat die glundert als we naar buiten lopen?

Ook iets voor u, dat glunderen? Kom al dat moois dat we van deze vier Armenen hebben nog een keertje lenen bij uw bieb.

Geen opmerkingen: